[O1] Szarpanie silnika 1.8T - prośba o pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drWiktor
    Classic
    • 2007
    • 1

    [O1] Szarpanie silnika 1.8T - prośba o pomoc

    :serduszka: ech... siedzenia fakt- profi 8)
  • gugu
    Classic
    • 2006
    • 7

    #2
    [O1] Szarpanie silnika 1.8T - prośba o pomoc

    Mam mały problem z silnikiem 1.8T AUM w mojej O1.
    W trakcie przyspieszania występują lekkie szarpnięcia. Objaw najczęściej pojawia się w zakresie obrotów 2000-3000 i jest szczególnie odczuwalny przy "średnim lub gwałtownym" przyspieszaniu przy delikatnym się nie pojawia.
    Dodatkowo objawy te występują sporadycznie tzn. raz lub dwa razy w ciągu 30min jazdy.
    Wszystko zaczęło się po trzydniowym postoju samochodu.
    Jeśli ktoś z was spotkał się z czymś takim to proszę o pomoc.

    Obawiam się, że w ASO oleją sprawę albo wcisną mi jakiś kit. I z tąd drugie pytanie gdzie się z tym udać w Łodzi.

    z góry dziękuję i pozdrawiam

    P.S.

    Szukałem na forum - nie zanalazłem

    Komentarz

    • bubuDE
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 763
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Poczytaj co przydarzylo sie innym , zebys wiedzial od czego zaczac. Powinienes zczytac bledy ktore zapisuja sie w pamieci komputera nawet jesli wystapuja one sporadycznie. Jesli zjawisz sie na najblizszym spocie , na pewno pomoze Ci ktos. http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=szarpanie , http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=szarpanie , http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=szarpanie , http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=szarpanie , http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=szarpanie , http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ight=szarpanie
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz

      • rekin
        Rider
        • 2008
        • 398

        #4
        Witam

        Miałem podobny problem lecz u mnie było pulsacyjne przyśpieszanie też nie wiedziałem o co biega z samochodem...

        Problem przeszedł po zrobieniu przeglądu
        sądze, że u mnie był problem ze świecami....
        w serwisie sprawdzali czy są jakieś błędy w kompie lecz tam było wszystko OK
        W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

        Komentarz

        • blumchen
          Classic
          • 2008
          • 35

          #5
          Re: Szarpanie silnika 1.8T - prośba o pomoc

          Zamieszczone przez gugu
          Mam mały problem z silnikiem 1.8T AUM w mojej O1.
          W trakcie przyspieszania występują lekkie szarpnięcia. Objaw najczęściej pojawia się w zakresie obrotów 2000-3000 i jest szczególnie odczuwalny przy "średnim lub gwałtownym" przyspieszaniu przy delikatnym się nie pojawia.
          Dodatkowo objawy te występują sporadycznie tzn. raz lub dwa razy w ciągu 30min jazdy.
          Wszystko zaczęło się po trzydniowym postoju samochodu.
          Jeśli ktoś z was spotkał się z czymś takim to proszę o pomoc.

          Obawiam się, że w ASO oleją sprawę albo wcisną mi jakiś kit. I z tąd drugie pytanie gdzie się z tym udać w Łodzi.

          z góry dziękuję i pozdrawiam

          P.S.

          Szukałem na forum - nie zanalazłem
          Sprawdz czy cie przepływka nie padla, podobne objawy mial znajomy w BMW i Peugeocie 607, po dodaniu gazu dławienie silnika na obrotach w granciach 2000 -3000.
          Johny II i sirio turbo 800

          Komentarz

          • gugu
            Classic
            • 2006
            • 7

            #6
            Dzięki za lekturę i informacje.
            Na wtorek umówiłem się w ASO (jednak). – Auto jest miesiąc po gwarancji i poinformowano mnie że Skoda czasem finansuje lub częściowo finansuje takie naprawy (z naciskiem na czasem i częściowo).
            Zlecę badanie VAG-iem i diagnozę usterki i zobaczę co dalej.
            Dam znać o wynikach.

            Zamieszczone przez rekin
            Miałem podobny problem lecz u mnie było pulsacyjne przyśpieszanie też nie wiedziałem o co biega z samochodem...

            Problem przeszedł po zrobieniu przeglądu
            W moim przypadku auto jest miesiąc po przeglądzie

            Rzecz jasna wszelkie uwagi nadal mile widziane.

            pozdrawiam

            Komentarz

            • Sev
              L&K
              • 2007
              • 1295

              #7
              Stawiałbym na "wypadanie" zapłonu. Niech sprawdzą czy nie występują przerwy w zapłonie na poszczególnych cylindrach.

              Co ciekawe u mnie one występowały wraz z padnięta przepływką, nawet po wymianie cewek na nowe (świece były OK).

              Poczytaj czy nie masz podobnych objawów.


              Przepływkę możesz sprawdzić odpinając ją ale nie rób tego przed wizytą w ASO bo wyskoczą błędy które nie będą miały prawdopodobnie nic wspólnego z faktyczną usterką.

              Po wizycie w ASO jeżeli nic nie ustalą - sprawdź przepływkę, jeżeli szarpanie lub dławienie ustąpi to jesteś w domu. Koszt przepływki około 380zł+około 150zł wymiana przy zwrocie uszkodzonej.

              Jeżeli cewki to około 115zł /szt.
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz

              • gugu
                Classic
                • 2006
                • 7

                #8
                Wizyta w ASO się odbyła i nic nie znaleziono.

                Badanie VAG-iem (stacjonarne) - zero błędów
                Badanie VAG-iem w trakcie jazdy - zero błędów (usterka wystąpiłą w trakcie badania i komputer nic nie zauważył)

                Wypadanie zapłonu - brak
                Parametry przepływki podczas jazdy z VAG-iem - OK

                Jedna z teorii w serwisie: padająca cewka (faza początkowa)

                Propozycje: czekać aż się zepsuje do końca to wtedy znajdziemy.

                Dobrze że nie muszę tym autem jechać na wakacje.

                jeśli macie jakieś pomysły to dajcie znać

                pozdrawiam

                Komentarz

                Pracuję...